Show simple item record

dc.contributor.authorTadeusiewicz, Ryszardpl_PL
dc.date.accessioned2020-09-24T18:40:43Z
dc.date.available2020-09-24T18:40:43Z
dc.date.issued1992
dc.identifier.citationRocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1992, Z. 157, Prace z Zastosowań Informatyki w Nauczaniu 1, s. 23-44pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/7644
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractPaper presents cybernetic approach to the design of educational system and its components. Cybernetic models of the teacher, the pupil and some technical elements for education (for example slide projectors) are given and the dependencies between parameters of the system and increasing of teaching performance is studied. Using presented methodology the role of the computer in education is described and studied. The main thesis of this paper is based on the number of feedback control loops: single in classical teacher-pupil system and many, when we use the computers.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.titleMiejsce i rola komputera w procesie nauczaniapl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record