• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Socjologiczne
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Socjologiczne
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 162. Prace Socjologiczne 2

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
RN-D. Z. 162. Prace Socjologiczne 2 (6.813MB)
Autor:
Śnieżyński, Marian
Stawowy, Ewa
Komendera, Antoni
Redaktor:
Śnieżyński, Marian
Stawowy, Ewa
Komendera, Antoni
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
ISBN: 83-85898-07-7
ISSN: 1230-6533
Język: pl
Data: 1994
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Teza, że w Polsce oświata znajduje się w stanie permanentnej reformy, jest stwierdzeniem banalnym. Można powiedzieć więcej, globalne przeobrażenia całego systemu społeczno-gospodarczego szczególnie wyraziście odbijają się na kondycji polskiego szkolnictwa. Niniejszy tom Prac Socjologicznych stanowi próbę udziału w toczącej się dyskusji nad stanem oświaty i wychowania w naszym kraju. Jest typowym opracowaniem zbiorowym, zasadniczo monotematycznym, przedstawiającym zainteresowania badawcze zespołu uprawiającego ściślej lub luźniej pojętą problematykę pedagogiczno-socjologiczną. Stanowi dość różnorodną mozaikę preferencji teoretycznych, metodologicznych i warsztatowych. Grupę dominującą stanowią studia interpretujące obecny stan oświaty i wychowania oraz próbujące zarysować wizje jego pożądanego rozwoju. Druga grupa to opracowania diagnozujące uwarunkowania procesu dydaktycznego, ukazujące czynniki sprzyjające i hamujące jego realizację. Na trzecią część składają się prace analizujące oświatę i wychowanie w obszarze uniwersalnych wartości humanistycznych i demokratycznych, dotyczące zagadnień tolerancji, dialogu, partnerstwa itd. Niniejszy tom zawiera przede wszystkim dorobek seminarium, które odbyło się w krakowskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej w roku szkolnym 1991/1992, a poświęcone było transformacji systemu oświatowego w Polsce. Seminarium miało charakter interdyscyplinarny, uczestniczyli w nim w przeważającej mierze reprezentanci nauk humanistycznych.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7715
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Socjologiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image