Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.editorŚnieżyński, Marianpl_PL
dc.contributor.editorStawowy, Ewapl_PL
dc.contributor.editorKomendera, Antonipl_PL
dc.date.accessioned2020-09-26T12:42:48Z
dc.date.available2020-09-26T12:42:48Z
dc.date.issued1994
dc.identifier.isbn83-85898-07-7
dc.identifier.issn1230-6533
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/7715
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractTeza, że w Polsce oświata znajduje się w stanie permanentnej reformy, jest stwierdzeniem banalnym. Można powiedzieć więcej, globalne przeobrażenia całego systemu społeczno-gospodarczego szczególnie wyraziście odbijają się na kondycji polskiego szkolnictwa. Niniejszy tom Prac Socjologicznych stanowi próbę udziału w toczącej się dyskusji nad stanem oświaty i wychowania w naszym kraju. Jest typowym opracowaniem zbiorowym, zasadniczo monotematycznym, przedstawiającym zainteresowania badawcze zespołu uprawiającego ściślej lub luźniej pojętą problematykę pedagogiczno-socjologiczną. Stanowi dość różnorodną mozaikę preferencji teoretycznych, metodologicznych i warsztatowych. Grupę dominującą stanowią studia interpretujące obecny stan oświaty i wychowania oraz próbujące zarysować wizje jego pożądanego rozwoju. Druga grupa to opracowania diagnozujące uwarunkowania procesu dydaktycznego, ukazujące czynniki sprzyjające i hamujące jego realizację. Na trzecią część składają się prace analizujące oświatę i wychowanie w obszarze uniwersalnych wartości humanistycznych i demokratycznych, dotyczące zagadnień tolerancji, dialogu, partnerstwa itd. Niniejszy tom zawiera przede wszystkim dorobek seminarium, które odbyło się w krakowskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej w roku szkolnym 1991/1992, a poświęcone było transformacji systemu oświatowego w Polsce. Seminarium miało charakter interdyscyplinarny, uczestniczyli w nim w przeważającej mierze reprezentanci nauk humanistycznych.pl_PL
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Krakówpl_PL
dc.titleRocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 162. Prace Socjologiczne 2pl_PL
dc.typeCzasopismopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord