dc.contributor.editor | Śnieżyński, Marian | pl_PL |
dc.contributor.editor | Stawowy, Ewa | pl_PL |
dc.contributor.editor | Komendera, Antoni | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-09-26T12:42:48Z | |
dc.date.available | 2020-09-26T12:42:48Z | |
dc.date.issued | 1994 | |
dc.identifier.isbn | 83-85898-07-7 | |
dc.identifier.issn | 1230-6533 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/7715 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | Teza, że w Polsce oświata znajduje się w stanie permanentnej reformy, jest stwierdzeniem banalnym. Można powiedzieć
więcej, globalne przeobrażenia całego systemu społeczno-gospodarczego szczególnie wyraziście odbijają się na
kondycji polskiego szkolnictwa.
Niniejszy tom Prac Socjologicznych stanowi próbę udziału w toczącej się dyskusji nad stanem oświaty i wychowania w
naszym kraju. Jest typowym opracowaniem zbiorowym, zasadniczo monotematycznym, przedstawiającym zainteresowania
badawcze zespołu uprawiającego ściślej lub luźniej pojętą problematykę pedagogiczno-socjologiczną. Stanowi dość
różnorodną mozaikę preferencji teoretycznych, metodologicznych i warsztatowych. Grupę dominującą stanowią studia
interpretujące obecny stan oświaty i wychowania oraz próbujące zarysować wizje jego pożądanego rozwoju. Druga grupa
to opracowania diagnozujące uwarunkowania procesu dydaktycznego, ukazujące czynniki sprzyjające i hamujące jego
realizację. Na trzecią część składają się prace analizujące oświatę i wychowanie w obszarze uniwersalnych wartości
humanistycznych i demokratycznych, dotyczące zagadnień tolerancji, dialogu, partnerstwa itd.
Niniejszy tom zawiera przede wszystkim dorobek seminarium, które odbyło się w krakowskiej Wyższej Szkole
Pedagogicznej w roku szkolnym 1991/1992, a poświęcone było transformacji systemu oświatowego w Polsce. Seminarium
miało charakter interdyscyplinarny, uczestniczyli w nim w przeważającej mierze reprezentanci nauk humanistycznych. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków | pl_PL |
dc.title | Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 162. Prace Socjologiczne 2 | pl_PL |
dc.type | Czasopismo | pl_PL |