• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Dydaktyki Biologii
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Dydaktyki Biologii
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 163. Prace z Dydaktyki Biologii 6

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
RN-D. Z. 163. Prace z Dydaktyki Biologii 6 (7.182MB)
Autor:
Stawiński, Wiesław
Redaktor:
Stawiński, Wiesław
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
ISBN: 83-85898-14-X
ISSN: 1230-2244
Język: pl
Data: 1995
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Kolejny zeszyt „Prac z Dydaktyki Biologii” składa się z dwu części. W części I zamieszczono sprawozdanie z badań dotyczących realizacji celów nauczania treści ekologicznych i zoologicznych, czynności nauczycieli i uczniów wykonywanych w toku pracy laboratoryjnej oraz uwarunkowań laboratoryjnego nauczania biologii. Część II zawiera prace wykonywane w latach 1986-1990 w ramach resortowego problemu badawczego RPBP III - 30 „Unowocześnienie procesu dydaktycznego. Model dydaktyk szczegółowych” przez członków zespołu tematycznego VIII zajmującego się „Problemami dydaktyki biologii”. Wiążą się one logicznie z zagadnieniami poruszanymi w części I. Główny akcent został tu położony na kształtowanie umiejętności biologiczno-dydaktycznych nauczyciela oraz umiejętności biologicznych uczniów. Ostatnia z prac przedstawionych w tej części stanowi syntezę wyników badań prowadzonych przez zespół badawczy w roku 1988. Referowane w tym zeszycie prace badawcze oparto na założeniu istnienia wielostronnych zależności między różnymi elementami systemu szkolnego oraz procesu nauczania i uczenia się biologii. Za punkt wyjścia przyjmowano w nich badania teoretyczne obejmujące zwykłe krytyczną komparatystyczną analizę literatury zagadnienia i dokumentów szkolnych (zwłaszcza programów studiów biologicznych i programów nauczania biologii) oraz sondaż opinii osób zainteresowanych kształceniem nauczycieli biologii i jakością nauczania tego przedmiotu (a więc np. studentów biologii, nauczycieli biologii, opiekunów praktyk szkolnych, uczniów szkół podstawowych i średnich). Obserwacja procesu dydaktycznego (w szkole wyższej, średniej i podstawowej) oraz pomiar osiągnięć studentów lub uczniów dostarczały dalszych danych do ostrożnego formułowania diagnozy o stanie badanego zagadnienia i możliwościach optymalizacji pracy studentów, nauczycieli i uczniów. Praktyczną przydatność konkretnych projektów rozwiązań dydaktycznych sprawdzono posługując się eksperymentami pedagogicznymi, stosując pomiar osiągnięć studentów i uczniów objętych tymi eksperymentami i odpowiednie analizy statystyczne. W przypadku gdy dana praca stanowi kontynuację wcześniejszej rezygnujemy z przedstawiania szczegółowej koncepcji badań, opisu ich organizacji i przebiegu. Odsyłamy wówczas czytelnika do publikacji zawierających te dane. Mamy nadzieję, że prace zamieszczone w tym zeszycie stanowią pewien wkład do teorii dydaktyki biologii i mogą przyczynić się do usprawnienia procesu kształcenia nauczycieli oraz nauczania tego przedmiotu.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7729
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Dydaktyki Biologii

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image