• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Dydaktyki Biologii
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Dydaktyki Biologii
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 163. Prace z Dydaktyki Biologii 6

Thumbnail
View/Open
RN-D. Z. 163. Prace z Dydaktyki Biologii 6 (7.182Mb)
Author:
Stawiński, Wiesław
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Stawiński, Wiesław
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 83-85898-14-X
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 1230-2244
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1995
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
Kolejny zeszyt „Prac z Dydaktyki Biologii” składa się z dwu części. W części I zamieszczono sprawozdanie z badań dotyczących realizacji celów nauczania treści ekologicznych i zoologicznych, czynności nauczycieli i uczniów wykonywanych w toku pracy laboratoryjnej oraz uwarunkowań laboratoryjnego nauczania biologii. Część II zawiera prace wykonywane w latach 1986-1990 w ramach resortowego problemu badawczego RPBP III - 30 „Unowocześnienie procesu dydaktycznego. Model dydaktyk szczegółowych” przez członków zespołu tematycznego VIII zajmującego się „Problemami dydaktyki biologii”. Wiążą się one logicznie z zagadnieniami poruszanymi w części I. Główny akcent został tu położony na kształtowanie umiejętności biologiczno-dydaktycznych nauczyciela oraz umiejętności biologicznych uczniów. Ostatnia z prac przedstawionych w tej części stanowi syntezę wyników badań prowadzonych przez zespół badawczy w roku 1988. Referowane w tym zeszycie prace badawcze oparto na założeniu istnienia wielostronnych zależności między różnymi elementami systemu szkolnego oraz procesu nauczania i uczenia się biologii. Za punkt wyjścia przyjmowano w nich badania teoretyczne obejmujące zwykłe krytyczną komparatystyczną analizę literatury zagadnienia i dokumentów szkolnych (zwłaszcza programów studiów biologicznych i programów nauczania biologii) oraz sondaż opinii osób zainteresowanych kształceniem nauczycieli biologii i jakością nauczania tego przedmiotu (a więc np. studentów biologii, nauczycieli biologii, opiekunów praktyk szkolnych, uczniów szkół podstawowych i średnich). Obserwacja procesu dydaktycznego (w szkole wyższej, średniej i podstawowej) oraz pomiar osiągnięć studentów lub uczniów dostarczały dalszych danych do ostrożnego formułowania diagnozy o stanie badanego zagadnienia i możliwościach optymalizacji pracy studentów, nauczycieli i uczniów. Praktyczną przydatność konkretnych projektów rozwiązań dydaktycznych sprawdzono posługując się eksperymentami pedagogicznymi, stosując pomiar osiągnięć studentów i uczniów objętych tymi eksperymentami i odpowiednie analizy statystyczne. W przypadku gdy dana praca stanowi kontynuację wcześniejszej rezygnujemy z przedstawiania szczegółowej koncepcji badań, opisu ich organizacji i przebiegu. Odsyłamy wówczas czytelnika do publikacji zawierających te dane. Mamy nadzieję, że prace zamieszczone w tym zeszycie stanowią pewien wkład do teorii dydaktyki biologii i mogą przyczynić się do usprawnienia procesu kształcenia nauczycieli oraz nauczania tego przedmiotu.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7729
Collections
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Dydaktyki Biologii

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image