Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKliś, Mariapl_PL
dc.date.accessioned2020-09-27T18:45:31Z
dc.date.available2020-09-27T18:45:31Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.citationRocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1996, Z. 169, Prace Psychologiczne 4, s. 101-112pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/7842
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe aim of the study of six years old children and pupils of seven grade in primary school was to investigate relations between reading comprehension and complex interaction of subjects’ intellectual and temperamental traits, motivation and text characteristics (interesting for the reader vs not interesting, difficult vs easy). The influence of age was also studing. Many different interactions between individual traits, text characteristic and experimentally changed factor of subjects’ motivation, influencing the level of reading comprehension were found. It was impossible to investigate general pattern of relations between dependent and independent variables. It was found that the quantity and heterogeneity of interactions between individual traits, text characteristics, influencing reading comprehension, increased with age of subjects. But general tendency expressing relation between reading comprehension and interaction between individual traits and text characteristics did not change with age.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.titlePodmiotowe oraz tekstowe determinanty rozumienia tekstu przez dzieci w wieku przedszkolnym i średnim szkolnympl_PL
dc.title.alternativeIndividual Traits and Text Characteristic as Determinants of Reading Comprehension in Preschool and Middle-aged School Childrenen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord