Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 177. Prace Rusycystyczne 9
Author:
Jochym-Kuszlikowa, Ludwika
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Jochym-Kuszlikowa, Ludwika
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 83-86841-15-X
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-7986
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl, ru
Date: 1995
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Dziewiąty zeszyt Prac Rusycystycznych Rocznika Naukowo-Dydaktycznego pracownicy Instytutu Filologii Rosyjskiej dedykują Panu Profesorowi Doktorowi habilitowanemu Januszowi Henzlowi. Księgę Jubileuszową otwiera nota biograficzna Jubilata, zamyka zaś wykaz Jego publikacji.
W księdze zamieszczono artykuły napisane w latach 1989-1991, które odzwierciedlają główne kierunki badań, prowadzonych przez pracowników Instytutu Filologii Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Dział historycznoliteracki zawiera prace poświęcone zagadnieniom prozy rosyjskiej XX wieku oraz problemom genologii.
W dziale językoznawczym znalazły się prace o różnej tematyce z zakresu językoznawstwa diachronicznego, konfrontatywnego językoznawstwa rosyjsko-polskiego, teorii tekstu oraz stylistyki.
Dział glottodydaktyczny zawiera prace dotyczące nauczania języka rosyjskiego w szkole i na studiach rusycystycznych.
Obok artykułów pracowników Instytutu Filologii Rosyjskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie, w roczniku publikowane są prace autorów zagranicznych: M.A. Bricyna i N.N. Pilinskiego z Instytutu Pedagogicznego w Kijowie, M. Nowikowej z Instytutu Pedagogicznego w Daugawpilsie oraz G. Roloff z Pädagogische Hochschule w Dreźnie. Z uczelniami tymi Instytut nasz prowadził współpracę badawczą.
W obrębie działów artykuły zamieszczono w kolejności alfabetycznej nazwisk autorów.