Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŚwiątek, Pawełpl_PL
dc.date.accessioned2020-10-06T15:37:53Z
dc.date.available2020-10-06T15:37:53Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 169, Studia Poetica 2 (2014), s. [147]-157pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8249
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe article describes the types of mimic relations that appear in video games (universalistic and fragmentary) and the ways in which these types affect the mechanism of constructing the reality of the game world. It discusses three levels of mimic relations which are used in the analysis of examples. It depicts the behavior of the inhabitants of virtual cities in Fallout, The Elder Scrolls and Grand Theft Auto game series. It also analyses the look of the particular locations in GTA: San Adreas, Max Payne 3, Deus Ex: Human Revolution and TES: Skyrim games. In the conclusion, the author points to the potential usefulness of the possible worlds’ theory which, to some extent, bonds the highlighted levels of virtual reality, the creation of the depicted world and the categories of interactivity and mimicry.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectinteractivityen_EN
dc.subjectmimeticen_EN
dc.subjectimitationen_EN
dc.subjectvideo gamesen_EN
dc.subjectsandboxen_EN
dc.subjectimmersionen_EN
dc.titleZdigitalizowana (betonowa) dżungla. Miasto w grach wideo. Naśladownictwopl_PL
dc.title.alternativeDigitalized (concrete) jungle. The city in video games. Mimicryen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord