„Papirene brik” (Papierowy most) – poezja jako przekraczanie granic tożsamościowych we wczesnej twórczości Kadii Mołodowskiej
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Lisek, Joanna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 186, Studia Poetica 3 (2015), s. [108]-125
Język: pl
Słowa kluczowe:
Yiddish poetrywomen’s poetry
Kadia Molodowsky
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
This paper presents how woman’s subjectiveness is expressed in the early (pre-Second
World War) Kadia Molodowsky’s poetry and how it influences the definition of a social role of
the poetry and the voice of the poetess in the debate about the Yiddish women’s lyric. These
problems are described with the connection to the Jewish religious tradition which was a
very important background of Molodowsky’s poetry.