„Papirene brik” (Papierowy most) – poezja jako przekraczanie granic tożsamościowych we wczesnej twórczości Kadii Mołodowskiej
View/ Open
Author:
Lisek, Joanna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 186, Studia Poetica 3 (2015), s. [108]-125
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Yiddish poetrywomen’s poetry
Kadia Molodowsky
Date: 2015
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
This paper presents how woman’s subjectiveness is expressed in the early (pre-Second
World War) Kadia Molodowsky’s poetry and how it influences the definition of a social role of
the poetry and the voice of the poetess in the debate about the Yiddish women’s lyric. These
problems are described with the connection to the Jewish religious tradition which was a
very important background of Molodowsky’s poetry.