Bruno i Caravaggio. Filozof heretyk i malarz heretyk w twórczości Gustawa Herlinga-Grudzińskiego
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Grigorova, Margareta
Nowosad, Andrzej
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 219, Studia Historicolitteraria 16 (2016), s. [61]-78
Język: pl
Słowa kluczowe:
Giordano BrunoCaravaggio
Gustaw Herling-Grudziński
Giordano Bruno
Caravaggio
Gustaw Herling-Grudzińskien_EN
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The present text follows the extraordinary “double portrait” of Bruno and Caravaggio – rebels
in science and art, who are being „painted” by the Polish emmigrant writer in his works. They
live together in his thoughts for many years. Herling writes series of texts about them, in
which the position of the main character changes, but the remaining one is always inseparably
present. The texts analyzed are his essay “Caravaggio” (1990) and the story about Giordano
Bruno – “Deep shadow” (1994). There are fragments of them which are shown in “Journal
Written at Night” (1985, 1996), and in “Talks in Dragonea” (1997) – between Herling and
Bolecki.