Spuścizna audiowizualna Jerzego Ficowskiego w zasobie Narodowego Archiwum Cyfrowego
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Kalisz, Katarzyna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 219, Studia Historicolitteraria 16 (2016), s. [263]-269
Język: pl
Słowa kluczowe:
spuścizna audiowizualnaspuścizna
fotografia
film
nagranie dźwiękowe
cyganiana
Karty z raptularza
Amulety i definicje
audio-visual legacy
legacy
photography
film
audio recordings
Cyganiana
Karty z raptularza
Amulety i definicje
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The National Digital Archives stores the audio-visual contents of Jerzy Ficowski’s legacy – photos,
audio recordings, and films. The most numerous type of data found there are photographs.
Many of the photos are representative of Ficowski’s research interests. There are Gypsy photos
(especially those taken by him while traveling in Gypsy caravans), Judaica, photos regarding
Witold Wojtkiewicz and Bruno Schultz (particularly those taken by Jerzy Ficowski during
his stay at Drohobych), photos taken by Ficowski as illustrations for „Karty z raptularza”, portraits
and photos of Jerzy Ficowski himself and of his family.
As far as audio recordings are considered, there are private records, monologues, radio interviews,
Judaica, and recordings of poetry readings. Another important preserved form of
Ficowski’s legacy are films of his family, recorded between 1930 and 1936, records of performances,
klezmer concerts, poetry readings, video relation of the ceremony of awarding him
with the “Man of Borderland” title, and drafts for film of Paweł Woldan “Amulety i definicje”
(1998).