• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marzenia współczesnych kobiet w różnych okresach rozwojowych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Marzenia_wspolczesnych_kobiet_2013_61_7.pdf (528.1KB)
Autor:
Kałużna-Wielobób, Alina
Źródło: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. 2013, 1 (61), S. 109-136
Język: pl
Słowa kluczowe:
marzenia
marzenia kobiet
marzenia dzienne
NEO-FFI
dreams
women dreams
day dreams
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The objective of the research was to present the image of women’s dreams in different age groups. Research questions were asked on the content and form of female dreams in individual developmental stages and inter-group differences. 509 women participated in the research, representing three age groups: 16–18, 20–24 and 35–50 year old. The following research methods were used: a structured interview and a questionnaire concerning the issue of dreams. The following results were obtained: university students’ dreams (in comparison to high school students) are more frequently split, long-term, complex and refined. In case of high school and university students split dreams are the more common kind, whereas in middle age single dreams are more common. In the period of university studies, more women have long-term dreams, whereas in the middle age, only short-term. In the relation-connected dream group, the dreams concern mostly the future of children. In the middle age personal dreams (concerning travel, wishes, hobby, interest, personal development) are more numerous than the relation-connected ones or professional ones. With high school and university students the most frequent are the professional dreams, then relation-connected and finally personal dreams. Modern students of secondary schools and modern students of universities dream about carrier and a high material status more often than women in the past. Preliminary suggestions about the use of the knowledge about women’s dream in education and pedagogical practice were also presented in the article.
URI
http://hdl.handle.net/11716/841
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image