Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorOstasz, Mariapl_PL
dc.date.accessioned2020-10-10T20:19:03Z
dc.date.available2020-10-10T20:19:03Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationAnnales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 47, Studia Ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 5 (2007), s. [69]-81pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8437
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe article presents the coherence mechanisms of children’s poems, through which the texts fulfil play- and educational functions. Their unity, and thematic and genre openness are crucial features of coherence. Other important factors in coherent poetic discourse are repetitions, conforming to the logical-semantic rules, and the linguistic factors, i.e. lexical and syntactic connections between sentences. In order to account for the elementary coherence mechanisms in children’s poems, it is necessary to analyse texts on various levels: of language, formal structures and semantic figures. The conducted analyses of coherence in paidia poems showed that the selected texts display different coherence mechanisms, depending on the kind of paidia present in them.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.titleSpójność modelowa, niepełna, ułomna i minimalna w wierszach dziecięcychpl_PL
dc.title.alternativeModel, incomplete, faulty and minimal coherence in children’s poemsen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord