Le nouveau roman historique: la lecture comme jeu?
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Cichocka, Marta
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 49, Studia Romanica 3 (2008), s. [83]-95
Język: fr
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
Celem artykułu jest przedstawienie funkcji czytelnika w strukturze i odbiorze tzw. nowej
powieści historycznej. Rozważania opierają się na teorii dowodzącej podwójnego dialogu zachodzącego
w powieści między tekstem a jego intertekstualnym odniesieniem, z jednej strony,
a autorem i czytelnikiem – z drugiej. Główna teza określająca powieść jako grę, jako dzieło
otwarte na różne lektury, uwarunkowane aktywnością czytelnika, kładzie nacisk na zjawisko
wspólnoty tworzenia.