• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2008, Studia Paedagogica 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2008, Studia Paedagogica 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

O szkodliwości współczesnego języka sfery publicznej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
O szkodliwości współczesnego... (636.4KB)
Autor:
Lewowicki, Tadeusz
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 50, Studia Paedagogica 1 (2008), s. [20]-25
Język: pl
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Language is a reflection of thoughts and of the image of reality, as it is perceived by people. At the same time, it is a means of creating subjective images of reality and thus, to some extent, of creating reality. This assigns language a particular role, e.g. in education. The present article contains a critique of the (anti)educational function of the public sphere language – the language of politics, media, and typical social issues debates. The highlighted problems are: the language of politics used as a tool of social disintegration and deconstruction of the image of democratic state, and the language of the media used as a means of creating a pathological image of reality and of destroying the world of values and authorities. Another problem is imposing the language of politics on the sphere of education. It is the task of education to counteract this harmful influence and to restore the elementary functions of language: its cognitive and communicative roles.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8483
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2008, Studia Paedagogica 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image