• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2008, Studia Paedagogica 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2008, Studia Paedagogica 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Poziom wczesnej alfabetyzacji a jakość życia w dorosłości

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Poziom wczesnej alfabetyzacji... (851.5KB)
Autor:
Kwieciński, Zbigniew
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 50, Studia Paedagogica 1 (2008), s. [26]-36
Język: pl
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The basic functional literacy, i.e. understanding simple textual relations in native language written texts, is an elementary ability which determines access to the resources of the symbolic culture. The author of the article presents the results of research conducted among persons who left the elementary school in 1972, in the Torunski and Włocławski poviats. The majority of those persons were surveyed in 1988, at the age of 30, and after ten years, at the age of 40. The author shows the direct and indirect effects of high and low levels of literacy, observed and reported in the survey. The presented data includes the events of life, level of life, elements of life quality and world-experiencing, and the respondents’ changing positions in the social structure. The research shows that the level of education, including the elementary-school-leaving level of functional literacy, was a determinant of the later placement of the respondents in the social structure. It was also a determinant of the level and quality of adult life. Moreover, this factor influenced the educational and life paths of the respondents’ children: they were significantly more advantageous in the group of subjects who in 1972 presented a high level of literacy.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8484
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2008, Studia Paedagogica 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image