• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2008, Studia Paedagogica 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2008, Studia Paedagogica 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wielka gra Aleksandra Kamińskiego o demokrację

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Wielka gra A. Kamińskiego... (655.9KB)
Autor:
Śliwerski, Bogusław
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 50, Studia Paedagogica 1 (2008), s. [37]-42
Język: pl
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The author recalls the views of Aleksander Kamiński, an outstanding educator and a cofounder of the scouts movement, on the relations between pedagogy and politics. Kamiński had to function in difficult circumstances, during the war and occupation and in the period of the communist government in Poland. His vision of democracy, created at that time, was characterized by humanism and anti-totalitarianism. Kamiński highlighted such advantages of democracy as liberty, equality, and parliamentarianism. He saw the civil and moral responsibilities as conjoined; he postulated creating local structures of self-government, which he found important also at school. He encouraged propagating the democratic thought and putting it to practice. Many of Kamiński’s theses and proposals deserve attention also today, as – in the author’s opinion – the struggle for democracy and democratic education is continually carried on.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8485
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2008, Studia Paedagogica 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image