• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Problematyka redundancji i relewancji w idiolekcie dziecka w wieku przedszkolnym

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Problematyka redundancji... (1.984MB)
Autor:
Olma, Marceli
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 56, Studia Logopaedica 2 (2008), s. [191]-221
Język: pl
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The paper belongs to a trend in a study of language of the youngest users of Polish and its material basis consists of one child’s utterances recorded regularly by her parents who are educated in Polish philology. Except for utterances of the girl that were recorded since she was five years old, a wide situational context that attended her all-round development was taken into account. The context that is the best known to her parents fulfills a very important function in relevance theory which provides methodological bases for more detailed considerations. The author’s purpose is to show what linguistic exertions and activities as well as means are used by a child to participate efficiently in social life of his/her closest environment. An analysis of a child’s utterances that includes different factors and situations determining all his/her verbal and non-verbal behaviour is to give an answer to a question if any linguistic and non-linguistic elements of redundancy appear in the process of getting transient competence, the process which happens at an astonishing rate in the first years of human life, and if a child is conscious of the special status of such elements.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8525
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2008, Studia Logopaedica 2
  • Artykuły naukowe (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image