Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorTarabuła-Kamińska, Nataliapl_PL
dc.date.accessioned2020-10-13T14:55:49Z
dc.date.available2020-10-13T14:55:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 172, Studia Paedagogica 4 (2015), s. [35]-45pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8557
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractA child with special educational needs is not only a child with disabilities, it is also an especially gifted one. In the intellectual area a gifted child outruns their peers – they process information coming from different sources quickly and with ease, they are curious, interested in the world around them, they have a large imagination and at the same time large knowledge about the world around them. Aside from many other forms of supporting the development of gifted children in the Polish education system, there are also Children Universities. The main idea of Children Universities is to induce world-curiosity, to show that science does not have to be boring, but it is also a great answer to the needs of gifted children, to satisfy their hunger for knowledge and constant search for the answers to questions troubling them. Each child has a talent that we – the teachers must see already in the earliest years of their lives. A great help in noticing, and then developing the talents of children can be found in the wide range of extracurricular classes in kindergarten and in such modern institutions as Children Universities, which are a great way to support the development of gifted children. The 21st century is a time when everyone can discover their talent!en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectspecial educational needsen_EN
dc.subjectgifted childen_EN
dc.subjectforms of supporting gifted childrenen_EN
dc.subjectChildren Universitiesen_EN
dc.titleWspieranie rozwoju dzieci wybitnie zdolnych w kontekście idei powstawania uniwersytetów dziecięcych. Na przykładzie dzieci uczęszczających do Niepublicznego Przedszkola „Stokrotka” w Gliwicachpl_PL
dc.title.alternativeSupporting the development of gifted children in the context of the idea of Children Universitiesen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord