Show simple item record

dc.contributor.authorBukowy, Agnieszkapl_PL
dc.date.accessioned2020-10-13T15:02:05Z
dc.date.available2020-10-13T15:02:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 172, Studia Paedagogica 4 (2015), s. [46]-54pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8558
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe article features a theoretical analysis of the creative potential of persons with moderate intellectual disability. Should creativity of those people be limited to only artistic, musical, or dramatic expression? Or is it worth developing their cognitive skills through creativity training activities? How to do that? What are the dilemmas of a special education teacher who would like to enhance the artistic development of his or her pupils? The author of this paper attempts at addressing these and other issues based on specialist literature and on his own teaching experience.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectnormen_EN
dc.subjectlearned helplessnessen_EN
dc.subjectauto-marginalisationen_EN
dc.subject“threshold hypothesis”en_EN
dc.subjectcreativity trainingen_EN
dc.titleJak z jeża zrobić lisa, czyli o sposobach dynamizowania potencjału twórczego młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanympl_PL
dc.title.alternativeHow to change a hedgehog into a fox. On methods of enhancing the creative potential of adolescents with moderate intellectual disabilityen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record