Wykorzystanie urządzenia Kinect w terapii dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Piotrowska-Madej, Klaudia
Rauch, Łukasz
Madej, Łukasz
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 172, Studia Paedagogica 4 (2015), s. [134]-151
Język: pl
Słowa kluczowe:
Kinectmental disability
motoric development
cognitive processes development
therapy
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The aim of the article is to develop multimedia programs cooperating with a dynamically
developing Kinect technology in order to support the development of children with mental
and motoric disability. The article describes the Kinect device, its basic destination and
potential possibilities of other uses. The second chapter presents the development of
cognitive processes in children with mental disability, followed by the general features of
motoric development – correct and disturbed. Chapters 4 and 5 present the development
of fine motorics and visual perception as well as their disorders. The next chapter presents,
on the basis of these information, a group of games prepared for mentally disabled children
with the use of Kinect device. The developed programs allow for the diversification of daily,
extremely difficult, intense, and frequent exercises, the aim of which is a comprehensive
development of children.