• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia
  • 2013, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 5
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia
  • 2013, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 5
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Geometria i kształcenie geometryczne we współczesnej szkole średniej i wyższej - praktyka i problemy

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Geometria i kształcenie... (209.5KB)
Autor:
Utiejewa, Roza A.
Pardała, Antoni
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 141, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 5 (2013), s. [121]-127
Język: pl
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The present article presents the genesis of the international conference: Geometry and geometrical education in the current secondary and high school, which took place on November 22-25, 2012 in Togliatti State University. This conference was dedicated to the 70th jubilee of professor W.A. Gusiew (В.А. Гусев), world-wide famous professor of Mathematics education, author and co-author of Geometry textbooks and methodological guidebooks for teachers of Maths, published for the need of students’ geometrical education and having recommendation of the Russian Ministry of Education and Science. In this work the crucial threads of the plenary lecture of professor W.A. Gusiew and the points of the scientific program of the Togliatti Conference are discussed. The plenary lecture, as well as papers and groups’ and round table discussions revealed the results of research on the problems of Geometry, and the state, quality and current problems of geometrical education of pupils and students. Both Russian and foreign participants of the conference, while judging and summarizing the results of the conference, jointly expressed their concerns about the slow pace of adapting the educational systems to the Bologna process, and about the current state and quality of Maths education. The legitimacy of those concerns is shown by the lower motivation of pupils and students to study Geometry and Maths, reduced number of Maths hours in school, confusing standards of Maths education, reduced requirements on the Maths school-leaving examination and Maths exams in universities.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8624
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2013, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 5

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image