• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WGB)
  • Artykuły naukowe (WGB)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WGB)
  • Artykuły naukowe (WGB)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Health education assumptions and models and their implementation in the Polish educational system

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Health education assumptions... (830.2KB)
Autor:
Purchałka, Marcin
Czerwiec, Karolina
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 150, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 3 (2013), s. [110]-119
Język: en
Słowa kluczowe:
health education
educational models
reform of education
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
According to World Health Organization (WHO), health is defined as physical, psychological and social well-being, and also education (upbringing, training and learning itself). Those are terms which are mutually overlapping because the proper knowledge and health behaviour are essential for a person to be in good shape, as is the proper attitude towards the subject of development of the human organism. Health education is a process within which a man not only learns what health is or what pathogenic factors are, but also shapes a kind of habits which can reduce the risk of developing certain illnesses in the future. Health education can be run in a formal way (in schools, kindergartens or any other educational institution) and also as informal education, using i.e. hi-tech and media. In the educational system, the new core curriculum (2008) appears to reflect the role of health protection. The curriculum assumes an increase in the course content dealing with health and its comprehensive participation in the process of teaching. Issues connected with health areas appear in such subjects as: Biology, Chemistry, Physical Education and foreign languages. That new holistic approach to health education is aimed at forming aware and health-oriented people. In the new core curriculum, health education becomes “an important mission of the school”. In the following study, a model assumption of health education is presented at the particular stages of education.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8682
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2013, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 3
  • Artykuły naukowe (WGB)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image