Education for Sustainable Development in the Academic Education in Poland in the Light of the Education for Sustainable Development Strategy
View/ Open
Author:
Sadowska-Konczal, Agnieszka
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 174, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4 (2014), s. [17]-28
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
education for sustainable developmentsustainable development
strategy for education for sustainable development
Date: 2014
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
In the year 2005 in Vilnius The United Nations Economic Commission for Europe adopted
the Strategy for Education for Sustainable Development. The Strategy obliges the signatory
countries to integrate the education for sustainable development (ESD) into all forms of their
education system and covers all levels and faculties. After nearly 10 years from its adoption
and at the end of the United Nations Decade of Education for Sustainable Development, it is
reasonable to verify the engagement of Poland in fulfilling its commitments. The aim of this
study is to identify the place of education for sustainable development in national regulations
and to make an attempt to characterize the state of education for sustainable development in
higher education, with particular emphasis put on economics and pedagogy.
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Wybrane aspekty edukacji dla zrównoważonego rozwoju w Polsce na tle niemieckiego kontekstu : niemiecki krajobraz edukacyjny w zapewnianiu jakości edukacji dla zrównoważonego rozwoju (EZR)
Kędzierska, Agnieszka; de Haan, Gerhard; Kolleck, Nina; Fischbach, Robert (2013)Warunkiem realizacji założeń zrównoważonego rozwoju jest odpowiednia edukacja, która kształtując kompetencje kluczowe oraz przygotowując absolwentów do aktywnego wkroczenia na rynek pracy, jest najlepszym sposobem ... -
The Idea of Sustainable Development in the Area of Environmental Protection at the Lower and High School Level
Czerwiec, Karolina; Jancarz-Łanczkowska, Beata (2014)Sustainable development of society largely depends on the implementation of the concept of education towards respect and protection of the natural environment. The keyword ‘think globally – act locally’ is increasingly ... -
Realizacja Strategii Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju w edukacji formalnej i pozaformalnej
Sadowska-Konczal, Agnieszka (2020-01-30)W 2005 roku w Wilnie Europejska Komisja Gospodarcza ONZ przyjęła Strategię Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju. Strategia zobowiązuje sygnatariuszy do włączenia treści edukacji dla zrównoważonego rozwoju do krajowych ...