• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2014, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2014, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Education for Sustainable Development in the Academic Education in Poland in the Light of the Education for Sustainable Development Strategy

Thumbnail
View/Open
Education for Sustainable... (290.3Kb)
Author:
Sadowska-Konczal, Agnieszka
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 174, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4 (2014), s. [17]-28
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
education for sustainable development
sustainable development
strategy for education for sustainable development
Date: 2014
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
In the year 2005 in Vilnius The United Nations Economic Commission for Europe adopted the Strategy for Education for Sustainable Development. The Strategy obliges the signatory countries to integrate the education for sustainable development (ESD) into all forms of their education system and covers all levels and faculties. After nearly 10 years from its adoption and at the end of the United Nations Decade of Education for Sustainable Development, it is reasonable to verify the engagement of Poland in fulfilling its commitments. The aim of this study is to identify the place of education for sustainable development in national regulations and to make an attempt to characterize the state of education for sustainable development in higher education, with particular emphasis put on economics and pedagogy.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8745
Collections
  • 2014, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image