Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDziewanowska, Dorotapl_PL
dc.date.accessioned2020-10-22T13:01:39Z
dc.date.available2020-10-22T13:01:39Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.citationRocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1999, Z. 199, Prace Rusycystyczne 10, s. 111-115pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8925
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe paper contains the concept of using two identical texts (one of which in Russian and the other, identical, in a West-European language) in the process of parallel teaching two languages (the basic one and the auxiliary one) at Russian departments of Polish universities. According to the Author’s idea, the twin texts should be accompanied by suitable commentaries and bilingual exercises. During the first and the second years of study, the twin texts, reflecting the everyday speech phenomena should be used while during the following years of study they should be replaced by fragments of literary works (drama, comedy and prose) and specimens of business correspondence and scientific literature (including works in history of literature, linguistics and glottodidactics). The Author’s concept is based on ideas of Tomasz Wójcik, Janusz Henzel, Waldemar Marton, Stanisław P. Kaczmarski and Władysław Woźniewicz.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isorupl_PL
dc.titleИспользование спаренных текстов при параллельном обучении иностранным языкамru_RU
dc.title.alternativeThe use of twin texts in the parallel teaching of foreign languagesen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord