• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Обучение русскому языку репродуктивно-креативным методом в восьмилетней школе в оценке учителей

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Обучение русскому языку... (179.4KB)
Autor:
Henzel, Janusz
Źródło: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1999, Z. 199, Prace Rusycystyczne 10, s. 121-128
Język: ru
Data: 1999
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The author of the article presents the results of a questionnaire in which 95 teachers and teacher trainers (consulting methodologists) involved in the experimental teaching of Russian in the 5th, 6th, 7th and 8th form of Polish basic (8-year) schools took part. The significant majority of respondents appraised the cardinal principles of the method enumerated in the questionnaire form (between 92,6% and 100% positive answers) and stated that putting these principles into practice increased the effectiveness of teaching/ learning process. The respondents ascertained that the reproductive-creative method enabled students to achieve the “considerable improvement” in learning pronunciation (100% answers), accentuation (92,6% answers), intonation (90,5% answers), vocabulary (92,6% answers), grammar (80% answers), reading (92,6% answers), reproductive speaking (85,3% answers), productive speaking (63,5% answers) and listening comprehension (77,9% answers). The “considerable improvement” in spelling and writing was stated only by the minority of respondents (35% and 31,6% answers respectively). In the rest of answers, the “minor improvement” was declared. Only two “no improvement” answers were given: one concerning grammar, and the other — listening comprehension. The author of the article believes that the results of the questionnaire prove the effectiveness of the reproductive-creative method and its possible usefulness in teaching other foreign languages.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8927
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Rusycystyczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image