dc.contributor.author | Henzel, Janusz | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-10-22T13:11:53Z | |
dc.date.available | 2020-10-22T13:11:53Z | |
dc.date.issued | 1999 | |
dc.identifier.citation | Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1999, Z. 199, Prace Rusycystyczne 10, s. 121-128 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/8927 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w
projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | The author of the article presents the results of a questionnaire in which 95 teachers and teacher trainers (consulting
methodologists) involved in the experimental teaching of Russian in the 5th, 6th, 7th and 8th form of Polish basic (8-year) schools
took part.
The significant majority of respondents appraised the cardinal principles of the method enumerated in the questionnaire form
(between 92,6% and 100% positive answers) and stated that putting these principles into practice increased the effectiveness of
teaching/ learning process.
The respondents ascertained that the reproductive-creative method enabled students to achieve the “considerable improvement” in
learning pronunciation (100% answers), accentuation (92,6% answers), intonation (90,5% answers), vocabulary (92,6% answers),
grammar (80% answers), reading (92,6% answers), reproductive speaking (85,3% answers), productive speaking (63,5%
answers) and listening comprehension (77,9% answers). The “considerable improvement” in spelling and writing was stated only
by the minority of respondents (35% and 31,6% answers respectively).
In the rest of answers, the “minor improvement” was declared. Only two “no improvement” answers were given: one concerning
grammar, and the other — listening comprehension.
The author of the article believes that the results of the questionnaire prove the effectiveness of the reproductive-creative method
and its possible usefulness in teaching other foreign languages. | en_EN |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w
projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | ru | pl_PL |
dc.title | Обучение русскому языку репродуктивно-креативным методом в восьмилетней школе в оценке учителей | ru_RU |
dc.title.alternative | Teaching Russian by reproductive-creative method in the eyes of teachers | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |