Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorHenzel, Januszpl_PL
dc.date.accessioned2020-10-22T13:11:53Z
dc.date.available2020-10-22T13:11:53Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.citationRocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1999, Z. 199, Prace Rusycystyczne 10, s. 121-128pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8927
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe author of the article presents the results of a questionnaire in which 95 teachers and teacher trainers (consulting methodologists) involved in the experimental teaching of Russian in the 5th, 6th, 7th and 8th form of Polish basic (8-year) schools took part. The significant majority of respondents appraised the cardinal principles of the method enumerated in the questionnaire form (between 92,6% and 100% positive answers) and stated that putting these principles into practice increased the effectiveness of teaching/ learning process. The respondents ascertained that the reproductive-creative method enabled students to achieve the “considerable improvement” in learning pronunciation (100% answers), accentuation (92,6% answers), intonation (90,5% answers), vocabulary (92,6% answers), grammar (80% answers), reading (92,6% answers), reproductive speaking (85,3% answers), productive speaking (63,5% answers) and listening comprehension (77,9% answers). The “considerable improvement” in spelling and writing was stated only by the minority of respondents (35% and 31,6% answers respectively). In the rest of answers, the “minor improvement” was declared. Only two “no improvement” answers were given: one concerning grammar, and the other — listening comprehension. The author of the article believes that the results of the questionnaire prove the effectiveness of the reproductive-creative method and its possible usefulness in teaching other foreign languages.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isorupl_PL
dc.titleОбучение русскому языку репродуктивно-креативным методом в восьмилетней школе в оценке учителейru_RU
dc.title.alternativeTeaching Russian by reproductive-creative method in the eyes of teachersen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord