Модель управления развитием коммуникативной компетенции учащихся старших классов польской восьмилетней школы в процессе обучения русскому языку
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Józefiak, Sylwester
Źródło: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1999, Z. 199, Prace Rusycystyczne 10, s. 129-133
Język: ru
Data: 1999
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The paper contains information on techniques applied to 12-15 years old students to develop their creative speaking.
Three stages of forming linguistic and communicative competences are distinguished:
1) the work with texts,
2) translation and transformation exercises,
3) communicative tasks based on an expression plan, micro- and macro-scenes, creative speaking in various real situations.
The author developed glottodidactic materials for teachers and students (instructions, scenarios, guides, micro- and macro-scenes,
communicative tasks, sets of translation exercises etc.).
The results of testing this new model indicate a substantial increase in skillful self-dependent usage of the language in various
communicative situations.