Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJózefiak, Sylwesterpl_PL
dc.date.accessioned2020-10-22T13:16:37Z
dc.date.available2020-10-22T13:16:37Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.citationRocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1999, Z. 199, Prace Rusycystyczne 10, s. 129-133pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8928
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe paper contains information on techniques applied to 12-15 years old students to develop their creative speaking. Three stages of forming linguistic and communicative competences are distinguished: 1) the work with texts, 2) translation and transformation exercises, 3) communicative tasks based on an expression plan, micro- and macro-scenes, creative speaking in various real situations. The author developed glottodidactic materials for teachers and students (instructions, scenarios, guides, micro- and macro-scenes, communicative tasks, sets of translation exercises etc.). The results of testing this new model indicate a substantial increase in skillful self-dependent usage of the language in various communicative situations.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isorupl_PL
dc.titleМодель управления развитием коммуникативной компетенции учащихся старших классов польской восьмилетней школы в процессе обучения русскому языкуru_RU
dc.title.alternativeA model of controlling the development of communicative competence in students of the 7th and 8th grades of Polish eight-grade elementary schools in the process of teaching the Russian languageen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord