Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis: Recent submissions
Wyświetlanie pozycji 181-200 z 5045
-
Common problems concerning the use of the interactive board
(2011)Niniejszy artykuł przedstawia wady i zalety użycia tablicy interaktywnej w nauczaniu języków obcych. Przedstawione zostały również różne poglądy na ‘interaktywność’, oraz pomysły wpływania na motywację przez użycie tablicy ... -
Developing the advanced learner’s productive skills
(2011)Ostatnie dekady w nauczaniu języków obcych są zdominowane przez Podejście Komunika- cyjne (CLT), wskazujące używanie języka jako główny cel nauczania. Nauczyciele na wszystkich poziomach nauczania skupiają się na ... -
Emerging precision in lower secondary student writing in english
(2011)Niniejszy artykuł przedstawia opis badań rozwoju języka na poziomie gimnazjalnym w Norwegii, w oparciu o teorię kompleksowości (Larsen-Freeman and Cameron 2008). Jednym z celów kształcenia według programu narodowego w ... -
Criteria of integrated foreign language acquisition
(2011)Niedawno pojawiło się nowe podejście do integracji w przyswajaniu języków obcych. Teoria procesów integracyjnych proponuje cztery różne wymiary: procesy indywidualne, procesy interakcyjne, procesy instytucjonalne oraz ... -
Examining oral skills in lower secondary school in Norway – a closer look at genre and situation
(2011)W Norwegii egzaminy ze sprawności mówienia są przeprowadzane samodzielnie przez szkoły. To powoduje, że nauczyciele sami muszą przygotować zadania egzaminacyjne oraz kryteria oceny. Chociaż narodowy program nauczania ... -
Investigating washback effect in the context of planning reading comprehension tasks
(2011)Washback to wpływ, jaki wywierają testy pisane przez uczniów na kształt kursu językowego. Literatura przedmiotu przedstawia głównie jego negatywny wpływ na nauczanie oraz uczenie się języków obcych, ponieważ uczniowie ... -
Reading literature as a point of departure for philosophical discussions in the EFL/EAL classroom in Norway – a local case study
(2011)Niniejszy artykuł jest oparty na kwestionariuszu wypełnionym w roku 2010 przez 66 nauczycieli języka angielskiego pracujących w norweskich szkołach. Celem było otrzymanie informacji na temat wykorzystania literatury w ... -
Mirroring the work of mind: verbal report as reflecting the use of strategies
(2011)Artykuł dotyczy metodologii prowadzenia badań nad procesami poznawczymi z wykorzystaniem raportu werbalnego, ze szczególnym uwzględnieniem zyskującego na popularności protokołu głośnego myślenia. Przywołana w tytule ... -
Collaboration with students – trainee teachers of English
(2011)Szkolnictwo wyższe na Łotwie jest w trakcie zmiany związanej z trzema zmieniającymi się komponentami: społeczeństwem, indywidualizacją, edukacją. Celem niniejszych badań jest ustalenie, jaką wiedzę, umiejętności, ... -
What do FL teachers expect from the course books? The analysis of teachers’ needs
(2011)Wybór podręcznika do nauki języka angielskiego oraz sposób przerabiania zawartego w nim materiału jest najczęściej uzależniony od potrzeb i zainteresowań uczniów. Wielu nauczycieli nie traktuje priorytetowo swoich potrzeb ... -
Revisiting the structure of the english class: to what extent can the commu nity of practice structure promote new motivational patterns in the language class?
(2011)Niniejszy artykuł oparty jest na badaniach nad uczniami szkół podstawowych w wielokulturowym i wielojęzycznym regionie Rumunii. Grupa docelowa składa się uczniów w czwartym roku nauki języka angielskiego, którzy w swoim ... -
Foreign language learning in the globalising world: attitudes, motivation, learner identity
(2011)Jedną z konsekwencji globalizacji jest uzyskanie przez język angielski statusu języka międzynarodowego. Fakt ten pociąga za sobą wiele konsekwencji dotyczących wyboru i motywacji do nauki tego, jak i innych języków obcych ... -
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106. Studia Anglica 1
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2011)The papers presented in the current volume discuss current problems of applied linguistics that are crucial to the development of this field of academic studies at the beginning of the 21st century. The papers deal mainly ... -
Problemy nauki o języku w programach teatralnych sceny szkolnej w XVII i XVIII wieku
(2016)Leaflets published on the occasion of performances staged by secondary school teachers are the proof of the existence of the 17th- and 18th-century school theatre. Among few preserved programmes, there are those referring ... -
W poszukiwaniu esencji literatury: skrzyżowanie spojrzeń polskich i francuskich na twórczość pisarską i proces tłumaczenia
(2016)The term of ‘literary translation’ appears in many cases as ambiguous and difficult to define. Crossing different testimonies of French and Polish writers, such as Jean-René Ladmiral, Jean-Yves Masson, Philippe Jaccottet, ... -
Rola pytań w procesie kształtowania wiedzy uczniów oraz studentów
(2016)The aim of teaching every school subject is on the one hand to acquire some basic knowledge, and on the other hand to develop one's cognitive interest in the relevant field. A dialogue between the parties involved in the ... -
Znaczenie kategoryzacji dla rozwoju mowy dziecka
(2016)Categorization is one of the most important cognitive processes. Several studies indicate that the ability to categorize impacts all subsystems of language. Language mistakes that children make indicate the importance ... -
Opanowanie głosek dentalizowanych przez uczniów szkół polskich we Francji
(2016)The author presents the important role of careful, comlex and diversified observation of Polish students in the area of the correct articulation of sibilant consonants. Such supervision is particularly needed at the ... -
Wpływ procesów pamięciowych na dyskurs i jego zaburzenia – przegląd ujęć
(2016)The aim of this paper was to prove that memory has a big influence on the human verbal communication. The study was based on three scientific approaches: psychology, neurolinguistics and human development. The author ... -
Pamięć i rutynizacja jako czynniki decydujące o nabywaniu języka
(2016)The article discusses the issues of memory and routinization and it describes their impact on language acquisition. It points out that memory is a mental function which determines all cognitive processes and, therefore, ...