• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2013, Studia Psychologica 6
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2013, Studia Psychologica 6
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interindividual Differences and Intraindividual Variability in Emotional Well-being: an Examination of Gender, Time Perspective and Emotion Regulation

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Interindividual Differences... (388.2KB)
Autor:
Gao, Yu-Jing
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 152, Studia Psychologica 6 (2013), s. [58]-71
Język: en
Słowa kluczowe:
emotional well-being
time perspective
emotional regulation
Taiwan
dobrostan emocjonalny
perspektywa czasowa
regulacja emocjonalna
Taiwan
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
This study examined Taiwanese undergraduates’ trajectories of emotional well-being, positive affect, and negative affect over a 16-week period within one semester. The effect of their differences in gender and time perspective profiles on intraindividual variability of weekly affect and associations between time trends of affects and use of two emotional regulation strategies, i.e., reappraisal and suppression, were also investigated. Longitudinal data from 96 undergraduates were analyzed by hierarchical linear modeling (HLM). With time passing, the habitual use of reappraisal was related to the increase of emotional well-being and positive affect and related to the decline of negative affect. By contrast, habitually using suppression was related to an increase of negative affect over time. The main findings also indicated that individuals with balanced time perspective had higher levels of emotional well-being compared to those without balanced time perspective at the baseline of the study. Gender and time perspective profiles were also demonstrated as moderators in the relationship between changes in using emotional regulation strategies on emotional well-being.
 
Badaniem objęte zostały trajektorie emocjonalnego samopoczucia u tajwańskich studentów obejmujące afekt pozytywny i negatywny przez okres 16 tygodni w ciągu jednego semestru. Zbadano także wpływ różnic płci i profili perspektyw czasowych na wewnątrzosobniczą zmienność tygodniowego afektu, a także powiązania między trendami czasowymi afektów a zastosowaniem dwóch strategii regulacji emocji (powtórnej analizy oraz tłumienia). Dane podłużne pochodzące od 96 studentów zostały zanalizowane za pomocą hierarchicznych modeli liniowych (HLM). Z upływem czasu zwyczajowe stosowanie strategii regulacji emocji, jaką jest powtórna analiza, związane było ze wzrostem samopoczucia emocjonalnego i z afektem pozytywnym, z jednoczesnym spadkiem afektu negatywnego. Odwrotnie, regularne stosowanie strategii tłumienia miało związek ze wzrostem afektu negatywnego w czasie. Główne wnioski wskazały również, że osoby o zrównoważonej perspektywie czasowej charakteryzowały się wyższym stopniem samopoczucia emocjonalnego niż te, które nie wykazywały w początkowej fazie badania zrównoważonej perspektywy czasowej. Płeć i profile perspektywy czasowej zostały ukazane również jako moderatory relacji między zmianami w stosowaniu strategii regulacji emocji w odniesieniu do samopoczucia emocjonalnego.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/9009
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2013, Studia Psychologica 6

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image