• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Time in the Context of Deafness

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Time in the Context... (324.9KB)
Autor:
Kossewska, Joanna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 152, Studia Psychologica 6 (2013), s. [142]-156
Język: en
Słowa kluczowe:
deafness
time processing
temporal perspective
głuchota
procesy temporalne
perspektywa czasu
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Hearing impairment is the factor influencing individual experience and development. However, as it influences the identity development, it might also impact the temporal processes. The article analyses the three levels of psychological time in the context of contemporary research. The results are discussed in the frame of particularly crucial factors such as communication, language and culture. Temporal perspective is described in the context of world representation understood as a system of knowledge comprising an individual’s beliefs. This system, which plays a regulative role in making choices, building attitudes towards the real world and solving problems, develops as the individual gains experience. However, hearing-impaired adolescents concentrate on the present events more than their hearing peers.
 
Uszkodzenie słuchu jest istotnym czynnikiem wpływającym na doświadczenie i rozwój jednostki. Może też w sposób znaczący wpływać na proces kształtowania się tożsamości oraz na przebieg procesów temporalnych. Artykuł prezentuje trzy poziomy czasu psychologicznego w świetle współczesnej literatury. Wyniki dyskutowane są w odniesieniu do takich czynników, jak: komunikacja, język, kultura. Perspektywa temporalna została opisana w kontekście reprezentacji świata, rozumianej jako system wiedzy odzwierciedlający indywidualne przekonania jednostki. Jest to system pełniący regulacyjną rolę w procesie podejmowania decyzji, formowania postaw wobec rzeczywistego świata oraz rozwiązywania problemów, a rozwijający się w toku indywidualnego doświadczenia. Młodzież z uszkodzonym słuchem częściej od swoich słyszących rówieśników koncentruje się na bieżących zdarzeniach.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/9014
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2013, Studia Psychologica 6
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image