Закрепление знаний о союзной сочинительной связи в русском языке в процессе обучения чтению
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Шаосюн, Чень
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 154, Studia Russologica 6 (2013), s. [65]-72
Język: ru
Słowa kluczowe:
coordinative conjunctionconjunctive bond
learn reading
introductory reading
reinforcement knowledge
training text
the Russian language in China
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The article examines some of the principles optimizing the processes of understanding,
learning and practicing the rules of functioning of the coordinative conjunctions in modern
Russian. In our opinion, reading is one of kinds of speech activity, which is observed in training
the greatest success in understanding and mastering the rules of use of Russian coordinative
conjunctions by Chinese students. The principles of systemic organization of coordinative
conjunctions, of the frequency of use them in communication, and the principle of
aliasing of relations transmitting by coordinative conjunctions are important during a study
of Russian conjunctions by Chinese students.