Czynniki wpływające na jakość pracy nauczyciela
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Buchcic, Elżbieta
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 162, Studia Geographica 6 (2014), s. [119]-132
Język: pl
Słowa kluczowe:
efektywnośćjakość kształcenia
jakość pracy nauczyciela
osobowość nauczyciela
relacje interpersonalne
zajęcia edukacyjne
effectiveness
the quality of education
quality of a teacher’s work
teacher’s personality
interpersonal relations
educational activities
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
Ciągła troska o poprawę jakości i skuteczności oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych
powoduje potrzebę analizy uwarunkowań tego procesu. Celem niniejszego opracowania
jest prezentacja wybranych czynników wpływających na efektywność pracy wychowawców,
w szczególności próba określenia wpływu osobowości oraz stylu prowadzenia zajęć
na poziom jakości kształcenia uczniów. Rozważania zawarte w przygotowanym artykule
opierają się na założeniu, że na poziom efektywności pracy pedagogów mają wpływ czynniki
osobowościowe, uwarunkowania środowiskowe oraz jakość relacji interpersonalnych
uczeń–nauczyciel. The constant concern for the improvement of the quality and the effectiveness of teaching
and upbringing interactions causes the need for the analysis of the conditions of such process.
The purpose of the author was to present some factors influencing the effectiveness of
teachers’ work, and in particular to make an attempt to identify the impact of the personality
and teaching style on the quality of education process. The ideas included in the prepared
paper are based on the assumption that the effectiveness of teachers’ work is influenced
by personality factors, environmental conditions, and the quality of interpersonal relations
between pupils and teachers.