Potrzeby wychowawcze, socjalne i edukacyjne w rozwijaniu świadomości w zakresie kształtowania postaw prospołecznych uczniów
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Żeber-Dzikowska, Ilona
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 162, Studia Geographica 6 (2014), s. [133]-162
Język: pl
Słowa kluczowe:
dobroczynnośćinstytucje charytatywne
problemy społeczne
projekty badawczo-edukacyjne
potrzeby socjalne
świadomość
charity
charity institutions
social problems
research and educational projects
social needs
awareness
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
W niniejszym artykule zasygnalizowane zostały potrzeby wychowawcze, socjalne i edukacyjne
w rozwijaniu świadomości i kształtowaniu postaw prospołecznych oraz wskazane
aspekty oddziaływania na wychowanie, rodzinę i rówieśników. Dopełnieniem artykułu
są autorskie opracowania innowacyjnych propozycji rozwiązań wdrażanych projektów
badawczo-edukacyjnych na temat: dobroczynności, instytucji charytatywnych, wolontariatu
w świadomości młodych ludzi – dzieci i młodzieży, oraz problemów społecznych XXI wieku. In the article the upbringing, social, and educational needs were discussed as part of
developing the pupil’s awareness, as well as shaping the pro-social attitudes. The influence
of such needs on education, family and peers was also mentioned. Additionally, also included
are the author’s innovative proposals of the solutions introduced in the educational research
projects dealing with the awareness of young people of problems like charity, charity
institutions, voluntary work, as well as the basic social problems of the 21st century.