dc.contributor.author | Wysocka-Kunisz, Małgorzata | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-11-05T13:00:30Z | |
dc.date.available | 2020-11-05T13:00:30Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 162, Studia Geographica 6 (2014), s. [217]-229 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/9329 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w
projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | W roku szkolnym 2013/14 rozpoczęliśmy w liceum nauczanie przyrody, nowego przedmiotu,
w założeniach reformy programowej z 2009 roku różniącego się w zakresie treści, organizacji
i metod kształcenia od tradycyjnych przedmiotów biologii, geografii, fizyki i chemii,
a przeznaczonego dla uczniów wybierających pogłębione kształcenie w zakresie humanistycznym.
Jak osiągnąć założone cele kształcenia, sprawić, by lekcje przyrody były ciekawe
i interesujące dla uczniów – jest przedmiotem dyskusji w niniejszym artykule. Przedstawiono
również zagadnienia związane z organizacją i prowadzeniem lekcji przyrody oraz propozycje
innowacji w tym zakresie. | pl_PL |
dc.description.abstract | The 2009 reform introduced to the upper secondary school educational program a new
subject called Natural Science starting with the school year 2013/14. It differs from traditional
subjects of Biology, Geography, Physics and Chemistry in content, organisation and teaching.
It has been prepared for pupils intending to pursue deeper education in Humanities. Also
discussed in the paper was the answer to the question “How to achieve anticipated learning
effects and to make Natural Science classes interesting and exciting”. The issues associated
with planning and teaching Natural Science are also presented, as well as the author’s
suggestions of innovations in the matter. | en_EN |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w
projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | liceum | pl_PL |
dc.subject | podstawa programowa | pl_PL |
dc.subject | przyroda | pl_PL |
dc.subject | wątek tematyczny | pl_PL |
dc.subject | wątek przedmiotowy | pl_PL |
dc.subject | upper secondary school | en_EN |
dc.subject | curriculum | en_EN |
dc.subject | natural science | en_EN |
dc.subject | theme matter | en_EN |
dc.subject | subject matter | en_EN |
dc.title | Lekcja przyrody w liceum – tradycja czy nowoczesność | pl_PL |
dc.title.alternative | Natural science in upper secondary school – traditional or modern approach? | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |