• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WGB)
  • Artykuły naukowe (WGB)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WGB)
  • Artykuły naukowe (WGB)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Motives for the choice of geography in Matura examinations in the context of Poland’s examination policy

Thumbnail
View/Open
Motives for the choice... (397.1Kb)
Author:
Tracz, Mariola
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 155, Studia Geographica 5 (2014), s. [131]-140
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
choice of geography on an examination
educational reform
examination policy
geography
motives
Date: 2014
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
The educational reform in 1999 introduced external examinations into the Polish system of education. The examinations are carried out on the basis of educational standards for individual subjects and subject groups. External examinations, especially new Matura examination, changed diametrically previous solutions which is a challenge to teachers, students and parents. Being frequently chosen by students out of the group of optional subjects, geography has a large contribution to Matura overall results. Therefore, a question arises what makes young people decide to take Matura examination in geography. The study shows the results of a survey carried out among those Matura grade students who chose geography for Matura in 2012. The gathered results also allowed to estimate how the alterations introduced by Ministry of Education into the procedures of examination subjects’ choice influence students’ choice in relation to geography.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9368
Collections
  • 2014, Studia Geographica 5
  • Artykuły naukowe (WGB)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image