Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMiotła, Piotrpl_PL
dc.contributor.authorNoga, Henrykpl_PL
dc.date.accessioned2020-11-22T11:19:05Z
dc.date.available2020-11-22T11:19:05Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 158, Studia Technica 7 (2014), s. [65]-77pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/9420
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe methods for checking brakes – by roller devices for measuring braking forces – a quasistatic method, which consists in measuring the braking force with a small rotating wheel speed car, is presented. The disadvantage of this method is neglecting the dynamic nature of inhibition; however, for the functionality of inspection stations, this method is the most common for testing braking systems. The presented method shows the effectiveness of braking of particular wheels in the front and rear axles. The method of testing the operation of the brakes by decelerometer is used to measure and record real-time latency for braking vehicles including car trailers, tractors, and other motorcycles. The suitability of braking system determined by measuring the deceleration is still not appreciated by diagnostician. An advantage of using the decelerometer is also the possibility of using it by the control authorities to check the condition of vehicles on the road.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectbraking systemen_EN
dc.titleSzczegółowy sposób badania skuteczności i równomierności działania hamulców podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdupl_PL
dc.title.alternativeA Detailed Way of Examining the Efficiency and Regularity of Brakes During a Vehicle's Technical Testen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord