Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 159. Studia Psychologica 7
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Kossewska, Joanna
Redaktor:
Kossewska, Joanna
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISSN: 2084-5596
Język: pl, en
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
Aktualny rocznik Studia Psychologica ma charakter wielotematyczny, jednak
większość publikowanych w nim tekstów grupuje się wokół kilku wiodących zagadnień.
I tak – pierwsze trzy artykuły mieszczą się w obszarze szeroko rozumianej
psychologii sztuki. Dotyczą one motywacji i osobowościowej specyfiki osób uprawiających
muzykę oraz podmiotowych uwarunkowań odbioru sztuki współczesnej.
Następny tekst ma charakter odrębny i dotyczy różnych aspektów antropomorfizacji
oraz psychologicznych i społecznych konsekwencji tego zjawiska. Kolejne
pięć tekstów łączy wspólny mianownik, jakim jest problematyka psychologicznego
dobrostanu oraz psychologii zdrowia i radzenia sobie z chorobą. Wynika z nich
wiele konsekwencji praktycznych; autorzy starają się godzić podejście typowe dla
psychologii akademickiej z psychologia stosowaną. Ostatni artykuł dotyczy postaw
rodziców dzieci niepełnosprawnych w Chinach wobec edukacji integracyjnej,
odnosząc się tym samym do ważnych problemów praktycznych i rozstrzygnięć
instytucjonalnych.
Oddając do rąk Czytelników ten tom, mamy nadzieję, że każdy z Państwa znajdzie
w nim coś dla siebie interesującego. The current issue of the Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia
Psychologica journal is multifaceted, however the published texts are focused on
a few major matters. The three former pertain to the psychology of art in a broad
sense, especially in its aspects of motivation and personality characteristic of whose,
who play music as well as the modern art reception determinants. Another piece
of work applies to various aspects of anthropomorphism and its implications. The
following five papers are linked by the commonality, which is focused on the problematic
aspects of psychological well-being and health psychology in the context of
copying with diseases. Due to the fact that these texts provide lots of practical implications,
presented issue is closer to applied psychology than to the academic one.
The latter article applies to parental attitudes towards school inclusion of disabled
children. It therefore concerns valid practical problems and institutional decisions.
Giving this issue to the Reader we express the hope that everyone will find
something interesting to be engaged in.