• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2014, Studia Psychologica 7
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2014, Studia Psychologica 7
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 159. Studia Psychologica 7

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
AUPC. 159. Studia Psychologica 7 (1.387MB)
Autor:
Kossewska, Joanna
Redaktor:
Kossewska, Joanna
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISSN: 2084-5596
Język: pl, en
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Aktualny rocznik Studia Psychologica ma charakter wielotematyczny, jednak większość publikowanych w nim tekstów grupuje się wokół kilku wiodących zagadnień. I tak – pierwsze trzy artykuły mieszczą się w obszarze szeroko rozumianej psychologii sztuki. Dotyczą one motywacji i osobowościowej specyfiki osób uprawiających muzykę oraz podmiotowych uwarunkowań odbioru sztuki współczesnej. Następny tekst ma charakter odrębny i dotyczy różnych aspektów antropomorfizacji oraz psychologicznych i społecznych konsekwencji tego zjawiska. Kolejne pięć tekstów łączy wspólny mianownik, jakim jest problematyka psychologicznego dobrostanu oraz psychologii zdrowia i radzenia sobie z chorobą. Wynika z nich wiele konsekwencji praktycznych; autorzy starają się godzić podejście typowe dla psychologii akademickiej z psychologia stosowaną. Ostatni artykuł dotyczy postaw rodziców dzieci niepełnosprawnych w Chinach wobec edukacji integracyjnej, odnosząc się tym samym do ważnych problemów praktycznych i rozstrzygnięć instytucjonalnych. Oddając do rąk Czytelników ten tom, mamy nadzieję, że każdy z Państwa znajdzie w nim coś dla siebie interesującego.
 
The current issue of the Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Psychologica journal is multifaceted, however the published texts are focused on a few major matters. The three former pertain to the psychology of art in a broad sense, especially in its aspects of motivation and personality characteristic of whose, who play music as well as the modern art reception determinants. Another piece of work applies to various aspects of anthropomorphism and its implications. The following five papers are linked by the commonality, which is focused on the problematic aspects of psychological well-being and health psychology in the context of copying with diseases. Due to the fact that these texts provide lots of practical implications, presented issue is closer to applied psychology than to the academic one. The latter article applies to parental attitudes towards school inclusion of disabled children. It therefore concerns valid practical problems and institutional decisions. Giving this issue to the Reader we express the hope that everyone will find something interesting to be engaged in.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/9439
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2014, Studia Psychologica 7

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image