dc.contributor.author | Sposetti, Patrizia | pl_PL |
dc.contributor.author | Piemontese, Maria Emanuela | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-11-24T10:40:04Z | |
dc.date.available | 2020-11-24T10:40:04Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 237, Studia de Cultura 9 (3) (2017), s. [144]-157 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/9490 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | The writing skills of university students are a matter of increasing interest. This interest is
testified to various studies and operational researches in the European and international
research landscape.
In this paper We present a reflection based on the first results of a research on writing of
students in “Education and Training Science”, “Sapienza” University of Rome, from academic
year 2011/2012 to academic year 2015/2016.
Teachability of writing and – therefore – importance of education are our theoretical starting
points. | en_EN |
dc.description.abstract | Zagadnienie kompetencji studentów w zakresie redakcji tekstów wzbudza coraz większe
zainteresowanie zarówno w Europie, jak i poza nią, o czym świadczą liczne poświęcone
mu badania. Artykuł przedstawia wnioski z badań prowadzonych od roku akademickiego
2011/2012 do 2015/2016, które dotyczyły prac pisemnych studentów studiów magisterskich
kierunku pedagogika oraz nauki o edukacji i kształceniu na Uniwersytecie „La Sapienza”
w Rzymie. Tezą, stanowiącą punkt wyjścia dla autorek, jest przekonanie, że kompetencje
studentów w zakresie reakcji tekstów mogą być rozwijane oraz że ćwiczenie tego typu
umiejętności mogą przynieść znaczące efekty. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | it | pl_PL |
dc.subject | university students’ writing skills | en_EN |
dc.subject | didactic of writing | en_EN |
dc.subject | academic writing | en_EN |
dc.subject | educational research | en_EN |
dc.subject | kompetencje studentów w zakresie redakcji tekstów | pl_PL |
dc.subject | nauczanie redakcji tekstów | pl_PL |
dc.subject | redakcja tekstów naukowych | pl_PL |
dc.subject | badania edukacyjne | pl_PL |
dc.title | Gli studenti universitari non sanno più scrivere? Una riflessione sulle caratteristiche delle scritture di un campione di studenti universitari italiani e sulle possibili strategie didattiche di intervento | it_IT |
dc.title.alternative | Do university students know how to write? A research on students’ writings in Italian academic context of Education degree courses and a reflection on teaching strategies | en_EN |
dc.title.alternative | Czy studenci umieją pisać? Obserwacje dotyczące cech tekstów pisanych przez studentów włoskich uniwersytetów oraz możliwych strategii dydaktycznych | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |