dc.contributor.author | Jamrozik, Elżbieta | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-11-24T11:06:53Z | |
dc.date.available | 2020-11-24T11:06:53Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 237, Studia de Cultura 9 (3) (2017), s. [194]-207 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/9494 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | The paper aims to present the history of teaching foreign languages in Poland at the beginning
of the twentieth century and, on this background, the Italian manual Praktyczna metoda
języka włoskiego of Fortunato Giannini and Carlo Moscheni. The structure of the manual and
the various methodological solutions applied by the authors in the teaching process reveal
the importance of the contrastive, philological and pragmatic approach in various parts of
the manual. At the meantime are accentuated informations on Italian language and culture. | en_EN |
dc.description.abstract | Celem artykułu jest przedstawienie specyfiki nauczania języka włoskiego w Polsce w pierwszej
połowie XX wieku. Na tle ogólnej charakterystyki nauczania języków obcych język włoski
– nie objęty programem nauczania szkolnego po odzyskaniu niepodległości – jawi się jako
język niszowy, dlatego też publikowane w omawianym okresie podręczniki przeznaczone są
w dużej mierze do samodzielnej nauki. Jako reprezentatywny dla tej kategorii został omówiony
podręcznik Praktyczna metoda języka włoskiego autorstwa F. Gianniniego i C. Moscheni.
Ilustrowana przykładami analiza przedstawia sposób, w jaki łączy on aplikację metody
gramatyczno-tłumaczeniowej z elementami metod bezpośrednich, nakierowanych na wykształcenie
kompetencji komunikacyjnych, odpowiadając w ten sposób na oczekiwania
użytkownika języka włoskiego w tym okresie historycznym. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | it | pl_PL |
dc.subject | Italian language | en_EN |
dc.subject | teaching | en_EN |
dc.subject | teach yourself books | en_EN |
dc.subject | grammar-translation method | en_EN |
dc.subject | conversation | en_EN |
dc.subject | język włoski | pl_PL |
dc.subject | nauczanie | pl_PL |
dc.subject | samouczek | pl_PL |
dc.subject | metoda gramatyczno-tłumaczeniowa | pl_PL |
dc.subject | konwersacja | pl_PL |
dc.title | I manuali di italiano per autodidatti nella Polonia del primo Novecento – un caso esemplare: Praktyczna metoda języka włoskiego di F. Giannini e C. Moscheni | it_IT |
dc.title.alternative | Teach yourself italian books in Poland in the first half of the 20th century – the example of Praktyczna metoda języka włoskiego by F. Giannini and C. Moscheni | en_EN |
dc.title.alternative | Podręczniki do samodzielnej nauki języka włoskiego w Polsce w pierwszej połowie XX wieku na reprezentatywnym przykładzie Praktycznej metody języka włoskiego autorstwa F. Gianniniego i C. Moscheni | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |