Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJamrozik, Elżbietapl_PL
dc.date.accessioned2020-11-24T11:06:53Z
dc.date.available2020-11-24T11:06:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 237, Studia de Cultura 9 (3) (2017), s. [194]-207pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/9494
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe paper aims to present the history of teaching foreign languages in Poland at the beginning of the twentieth century and, on this background, the Italian manual Praktyczna metoda języka włoskiego of Fortunato Giannini and Carlo Moscheni. The structure of the manual and the various methodological solutions applied by the authors in the teaching process reveal the importance of the contrastive, philological and pragmatic approach in various parts of the manual. At the meantime are accentuated informations on Italian language and culture.en_EN
dc.description.abstractCelem artykułu jest przedstawienie specyfiki nauczania języka włoskiego w Polsce w pierwszej połowie XX wieku. Na tle ogólnej charakterystyki nauczania języków obcych język włoski – nie objęty programem nauczania szkolnego po odzyskaniu niepodległości – jawi się jako język niszowy, dlatego też publikowane w omawianym okresie podręczniki przeznaczone są w dużej mierze do samodzielnej nauki. Jako reprezentatywny dla tej kategorii został omówiony podręcznik Praktyczna metoda języka włoskiego autorstwa F. Gianniniego i C. Moscheni. Ilustrowana przykładami analiza przedstawia sposób, w jaki łączy on aplikację metody gramatyczno-tłumaczeniowej z elementami metod bezpośrednich, nakierowanych na wykształcenie kompetencji komunikacyjnych, odpowiadając w ten sposób na oczekiwania użytkownika języka włoskiego w tym okresie historycznym.pl_PL
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoitpl_PL
dc.subjectItalian languageen_EN
dc.subjectteachingen_EN
dc.subjectteach yourself booksen_EN
dc.subjectgrammar-translation methoden_EN
dc.subjectconversationen_EN
dc.subjectjęzyk włoskipl_PL
dc.subjectnauczaniepl_PL
dc.subjectsamouczekpl_PL
dc.subjectmetoda gramatyczno-tłumaczeniowapl_PL
dc.subjectkonwersacjapl_PL
dc.titleI manuali di italiano per autodidatti nella Polonia del primo Novecento – un caso esemplare: Praktyczna metoda języka włoskiego di F. Giannini e C. Moscheniit_IT
dc.title.alternativeTeach yourself italian books in Poland in the first half of the 20th century – the example of Praktyczna metoda języka włoskiego by F. Giannini and C. Moschenien_EN
dc.title.alternativePodręczniki do samodzielnej nauki języka włoskiego w Polsce w pierwszej połowie XX wieku na reprezentatywnym przykładzie Praktycznej metody języka włoskiego autorstwa F. Gianniniego i C. Moschenipl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord