• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2019, Studia de Cultura 11
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2019, Studia de Cultura 11
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zanurzenie w przeszłości. O memoracyjnej podróży seniorów na przykładzie wybranych filmów

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Zanurzenie w przeszłości... (264.3KB)
Autor:
Gajak-Toczek, Małgorzata
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 291, Studia de Cultura 11 (4) (2019), s. [21]-35
Język: pl
Słowa kluczowe:
filmoterapia w edukacji
starość w filmie
Ingmar Bergman
David Lynch
Doris Dörrie
cinematherapy in education
senility in movies
Ingmar Bergman
David Lynch
Doris Dörrie
Data: 2019
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Autorka nawiązuje do wychowawczej roli filmu, która może pomóc w kształtowaniu postaw młodych ludzi tak, by potrafili aktywnie towarzyszyć seniorom oraz podjęli działania przygotowujące do godnego i zaangażowanego doznawania własnego „wieczoru” egzystencji. Wskazuje, że narracje filmowe ukazujące przystosowanie do ostatniego etapu istnienia mogą przybierać różne formy. Szczególnie wyeksponowano memoracyjną perspektywę podróży w głąb siebie jako narzędzie poszukiwania wiedzy i zdobywania nowych umiejętności.
 
The author refers to the educational role of film, which can help shape the attitudes of young people so that they can actively accompany seniors and take steps to prepare for a dignified and committed experience of their own “evening” of existence. She indicates that film narratives showing adaptations to the last stage of existence can take various forms. The memorising perspective of the journey into the depths of oneself as a tool for searching for knowledge and acquiring new skills was particularly highlighted.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/9553
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2019, Studia de Cultura 11

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image