Podnoszenie jakości edukacji przyrodniczej poprzez utrwalenie istniejącej i rozwój innowacyjnej bazy edukacyjnej, na przykładzie gminy Zawoja
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Franczak, Paweł
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 170, Studia Geographica 7 (2014), s. [51]-66
Język: pl
Słowa kluczowe:
dydaktykageoturystyka
innowacje
ścieżka dydaktyczna
teaching
geoturism
innovation
educational trail
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
W artykule przedstawiono sposoby nowoczesnego rozwoju edukacji przyrodniczej na
przykładzie gminy Zawoja. Zaprezentowano powstałą już infrastrukturę dydaktyczną
(9 ścieżek dydaktycznych oraz infrastrukturę dydaktyczną skierowaną do osób niepełnosprawnych,
na terenie Babiogórskiego Parku Narodowego). Następnie zaprezentowano
będące w trakcie budowy Centrum Górskie w Zawoi, które ma pełnić funkcję dydaktyczną
na temat obszarów górskich i himalaizmu. Autor zaprezentował też cztery projekty szlaków
geoturystycznych, mających na celu edukację w zakresie procesów kształtujących powierzchnię
Ziemi. The author presents the development of modern methods of environmental education based
on the example of the Zawoja commune. The paper presents the educational infrastructure
already formed (nine nature trails and educational infrastructure founded by the Babia Góra
National Park and targeted at disabled people). The mountain centre at Zawoja that will be
concerned with the teaching of the mountains and mountaineering was also presented. The
author additionally presented four projected geotourism trails aimed at educating about the
processes shaping the Earth’s surface.