dc.contributor.author | Popiel, Marcin | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-11-26T16:28:19Z | |
dc.date.available | 2020-11-26T16:28:19Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 170, Studia Geographica 7 (2014), s. [121]-132 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/9572 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | Turystyka dostępna pozwala osobom niepełnosprawnym na samodzielne, sprawiedliwe
i godne funkcjonowanie podczas podróżowania. Jest to możliwe dzięki dostarczeniu im odpowiednich
produktów turystycznych, usług i środowiska. Jednakże proces kreowania produktów
dla potrzeb osób z dysfunkcjami jest czaso- i kosztochłonny (gdyż wymaga likwidowania
barier) i charakteryzuje się swoistymi zasadami. Artykuł prezentuje proces kreowania
produktów turystycznych powstających z myślą o osobach niepełnosprawnych, o różnym
rodzaju i stopniu schorzenia. Przybliżono również terminologię niepełnosprawności oraz
segmentacji rynku turystycznego, który odpowiada na potrzeby osób z dysfunkcjami. | pl_PL |
dc.description.abstract | Accessible tourism allows people with disabilities to independent, fair and decent functioning
while traveling. This is made possible by providing them with dedicated tourism products,
services, as well as background. However, the process of creating products tailored to
the needs of people with disabilities is both time and money consuming, because it requires
breaking down barriers, but above all it is characterized by its own rules. The paper presents
the process of creating tourism products for people with disabilities of various type and degree
of disability, explains the term of disability and the segmentation of the tourism market,
which responds to the needs of people with disabilities. | en_EN |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | niepełnosprawność | pl_PL |
dc.subject | produkt turystyczny | pl_PL |
dc.subject | segmentacja rynku | pl_PL |
dc.subject | turystyka osób niepełnosprawnych | pl_PL |
dc.subject | turystyka dostępna | pl_PL |
dc.subject | disability | en_EN |
dc.subject | tourism product | en_EN |
dc.subject | market segmentation | en_EN |
dc.subject | tourism for disabled people | en_EN |
dc.subject | accessible tourism | en_EN |
dc.title | Od niepełnosprawności do turystyki dostępnej. Problem segmentacji rynku oraz kreowania produktów turystycznych do potrzeb osób z niepełnosprawnością | pl_PL |
dc.title.alternative | From disability to accessible tourism. The problem of market segmentation and the creation of tourism products tailored to the needs of people with disabilities | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |