• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historicolitteraria
  • 2009, Studia Historicolitteraria 9
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historicolitteraria
  • 2009, Studia Historicolitteraria 9
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strategie czytania dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Strategie czytania dzieci... (742.2KB)
Autor:
Żywot, Anna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 67, Studia Historicolitteraria 9 (2009), s. [111]-121
Język: pl
Data: 2009
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The article begins with considerations of the break-through in the history of mankind which was the invention of writing. The author supports her reflections with ideas of Paul Ricoeur and other authors dealing with the process of decoding written texts. Secondly, the author presents reading as a cognitive process, and explains the co-occurring mechanisms in the brain. On these bases, the author characterizes the disorders in language communication, presents the issue of aphasic speech underdevelopment, and discusses difficulties in decoding written texts, experienced by people with this kind of developmental disorder. The author presents a hypothesis that the difficulties mainly result from wrong strategies, employed by children-patients, while involved in the process of reading. In support of her hypothesis, the author presents and analyses examples of inadequacies in text-decoding, collected during her logopaedic practice; she concludes that the problems result from inefficient, right-hemisphere dominated, non-linear strategies of text-decoding.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9679
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2009, Studia Historicolitteraria 9

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image