• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historicolitteraria
  • 2011, Studia Historicolitteraria 11
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historicolitteraria
  • 2011, Studia Historicolitteraria 11
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 101. Studia Historicolitteraria 11

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
AUPC. 101. Studia Historicolitteraria 11 (2.109MB)
Autor:
Baluch, Alicja
Chrobak, Małgorzata
Redaktor:
Baluch, Alicja
Chrobak, Małgorzata
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISSN: 2081-1853
Język: pl
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Artykuły zebrane w prezentowanym tomie „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria XI” dotyczą literatury przeznaczonej dla młodego odbiorcy. W zbiorze tym znajdują się omówienia utworów z XIX i XX w., adresowanych zarówno do najmłodszych, jak i dorastających czytelników, reinterpretacje tekstów klasycznych obok propozycji „czytania” utworów współczesnych. Pojawiają się tutaj najnowsze orientacje badawcze, m.in. krytyka feministyczna, postkolonialna, antropologia literacka czy próby literackiej autoanalizy, które mieszczą się w kręgu terapeutycznych poczynań związanych z literaturą. Zawartość tomu została podzielona na trzy części. Pierwsza skupia teksty poświęcone najnowszym metodologiom badań literatury „osobnej” oraz sposobom ich wykorzystania w edukacji. Część druga dotyczy kwestii teoretycznych, natomiast trzeci, a zarazem ostatni blok artykułów prezentuje zagadnienia historycznoliterackie oraz interpretacje pojedynczych utworów. Ten szeroki zakres propozycji metodologicznych i krytycznoliterackich usprawnia instrumentarium badawcze dla literatury dziecięco-młodzieżowej. Uczy wnikliwego i uważnego czytania, zwłaszcza tych utworów, które w odbiorze dorosłego czytelnika posługują się „zapomnianym językiem” dzieciństwa.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9826
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Historicolitteraria 11

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image