dc.contributor.author | Mikheeva, Larisa | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-12-15T17:23:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-15T17:23:39Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 64, Studia Russologica 2 (2009), s. [122]-132 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/9971 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | W artykule w ogólnych zarysach przedstawiono poglądy dydaktyków rosyjskich na
kwestie kultury interpunkcyjnej oraz poziomów osiągalnych w opanowaniu interpunkcji
(np. poziom przyswajania zasad interpunkcji – na podstawie oddzielnych zdań; pojmowanie
jej jako system funkcjonalny – na podstawie tekstów zwartych; swobodne władanie
potencjałami interpunkcji w funkcji dystynktywnej, stylistycznej, artystycznej).
W publikacji opisano również korelacje zachodzące pomiędzy wymienionymi poziomami
a treścią programów nauczania języka rosyjskiego na różnych etapach edukacji,
zadaniem kształtowania i doskonalenia nawyków interpunkcyjnych oraz rozwojem
językowej i komunikatywnej kompetencji osób uczących się. Poruszono także kwestie
oceniania prac uczniów z uwzględnieniem trudnych przypadków zastosowania znaków,
w których decydującą rolę odgrywa zasada znaczeniowa, a nie strukturalna.
Przedstawione zagadnienia mogą przyczynić się zarówno do określenia etapów nauczania
rosyjskiej interpunkcji na polskich uczelniach filologicznych, jak i opracowania
wymagań programowych dotyczących minimów wiedzy, umiejętności i nawyków interpunkcyjnych
oraz kryteriów ewaluacji prac pisemnych studentów. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | ru | pl_PL |
dc.title | Об уровнях овладения пунктуацией | ru_RU |
dc.title.alternative | O poziomach opanowania interpunkcji | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |