• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2012, Studia de Cultura 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2012, Studia de Cultura 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sztuka „gorszenia”, czyli o zgorszeniu jako doświadczeniu dzieła. Konteksty i uwarunkowania

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Sztuka „gorszenia”... (329.1KB)
Autor:
Solik, Ryszard
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 121, Studia de Cultura 4 (2012), s. [25]-36
Język: pl
Słowa kluczowe:
sztuka
zgorszenie
skandal
konteksty
interpretacja
art
scandal
contexts
interpretation
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The experience a work of art may rise different reactions, especially in the sphere of postmodern artistic practice. The art not only delights, but often provokes, offends and causes scandals. That aspect of the process of experience the art is a fundamental problem of the article’s discussion. These contemplations are not delimited to works of the modern art, however it also applies to the traditional art, after all it is easy to notice that the scandal is not only associated with what is contemporary. The analysis of the problem also shows the variation of these issues and emphasizes that the experience of offence is the result of the interplay of many factors, including the practice of interpretation and contextual determinants. In other words, not only the content and form of artistic communication, but also the contextual background co-decide about work’s cultural identity and its possible realisations and, what is more, co-define the way of art’s existence for the recipient. As a result, the experience of scandal seems not to be only a feature of a product or project, but it emerges as an interpretive concretization of its presence in the area of cultural reality.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9995
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia de Cultura 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image