Przeglądaj według autora "Machowska, Jolanta"
-
Kategoria przypadka w dyskursie wczesnoszkolnym : gramatyka, semantyka, pragmatyka
Machowska, Jolanta (2004)Rozprawa stanowi próbę ukazania akwizycji kategorii przypadka (dopełniacza parametrycznego i metaforycznych użyć biernika z przyimkiem "na") u uczniów w młodszym wieku szkolnym. Praca ta mieści się w kręgu kognitywnej ... -
Metaforyczne użycie przypadków w języku uczniów w młodszym wieku szkolnym (metafory gramatyczne)
Machowska, Jolanta (2006)The subject of the paper is to show grammar metaphor in a cognitive perspective. The analyzed empirical material was taken from written discourse (both thematic - referring to FAIRY-TALE - and activity [intersemiotic ... -
Nabywanie kategorii przypadka : wiek wczesnoszkolny
Machowska, Jolanta (Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2006) -
Niechaj słowa w czyn się zmienią : projekt pracy dla klasy III szkoły podstawowej - Zaczarowane drzewo
Machowska, Jolanta (2011) -
Predykatyw modalny należy w audycji radiowej Dzieci wiedzą lepiej
Machowska, Jolanta (2011)In a sample text, consisting of about 32,000 word forms, excerpted from the utterances of preschoolers participating in the radio show Children Know Better (26,432 word forms in preschoolers’ utterances) and approximately ... -
Słowo jako sposób strukturyzacji wiedzy uczniów w tekstach podręczników szkolnych
Machowska, Jolanta (2011) -
Z teorii i praktyki edukacji dziecka : inspiracje dla nauczycieli przedszkoli i klas I-III szkoły podstawowej
Nowak, Zbigniew; Gąsiorek, Krystyna; Machowska, Jolanta; Baran, Zbigniew; Vaškevič-Buś, Jovita; Zadęcka-Cekiera, Anna; Nawolska, Barbara; Paśko, Ingrid; Żebrowska, Teresa; Zięba, Aneta; Żądło, Joanna (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2011)Celem przewodnim autorów tekstów zamieszczonych w tym tomie jest zwrócenie uwagi na różne wymiary edukacji elementarnej. Do jej zadań zaliczyć należy wspomaganie rozwoju intelektualnego i samodzielnego myślenia dziecka, ...